Längesen sist!

Nu va det ett tag sen ja skrev... Har inte riktigt orkat... Har kännt mig rätt slut i huvudet nu, vet inte riktigt varför!? Har varit en tuff månad rent ekonomiskt, hoppas det blir bättre framöver. Linus har kommit hit o han tycker det är så kul att testa gränserna!!

Jag måste ju berätta om Påskfejden Hellströms vs Eriksson, i torsdags. Vi skulle vara hos Biggan kl 17.00. Vi samlades i "kuvösen" ute o fick en välkomstdrink!! Sen började tävlingen!


 

Först skulle vi färglägga påskmålarbilder!! =)
Sen kastade vi plast brickor i en hink...det va ganska svårt, dom for som dom ville!!
Tredje grenen va att flytta tio ägg med hjälp av sked i munnen, vi stod fyra st i rad o "skickade" ägget vidare!!! Rätt skoj!!
Fjärde grenen, vi fick välja ett redskap utan att veta vad vi skulle använda den till!! Vi valde mellan, en visp, sked, apelsinskalare, smörkniv av trä o en burköppnare! Sen fick vi varsin potatis, som vi skulle skala o få en så lång skalbit som möjligt!! Jag lyckades inte alls!! haha! =)
Femte grenen var att slå ner en spik, ojoj va jag skrattade, det gick bra halva spiken sen vek den sig!! =)


Efter dessa fem grenar var det dags att bada!! Mamma va så förkyld så hon stannade inne o fixade med maten, Biggan följde med ner för att jag inte skulle behöva bada själv med 6 karlar (3 grabbar o 3 gubbar vill säga!!) men efter 10-15 min klev hon upp så jag satt ju själv där ändå!!! Haha!! =)



Sen va det dags för middan!! Tacos!!! Mums!! Det va riktigt gott, hungrig va vi nog allihopa!!

Sen va det dags för sista grenen...yatsy!!! Haha!!! Gick kanske inte så bra!!! =)

I det stora hela så va kvällens tävlingar mycket roliga, slutresultatet var mindre kul...vi förlorade med nått ynka poäng!!! Nästa år ska jag vinna!!!

Mamma o Belsan for hem efter yatsyn, även Rickard o Jenny, Stefan la sig på soffan!! Biggan gjorde kaffe drinkar till oss som satt kvar, jag, Jesper, Johan o henne själv!! Sen blev hon oxå trött o la sig i soffan hon med!! Så där satt jag med "knattarna" o hade riktigt trevligt!! Det slutade med att jag följde med dem på "knattedisco", alltså gamla HC!! Haha...jag o alla -91!!! Jesper hade jätte roligt åt det, han frågade alla han kännde hur gammal dom trodde jag va!! Nu ska ni få höra hur gammal jag ser ut att va!! Detta är dokumenterat nu!! Mellan 18-20 år!!! Alla sa där emellan!!! Haha kändes lite kul!! Men Jesper kunde inte vara tyst så han berättade ju självklart att jag är 28, o av alla blickar jag fick så blev dom chockade!! Haha!! Jag måste se ung o oskyldig ut!! Men jag hade faktiskt mycket trevligt ändå!! Så tack grabbar för en trevlig kväll!!!



När jag väl kom hem kände jag att jag va rätt full, allt bara snurrade så jag gick bara o la mig, men jag måste ha tänkt nått konstigt för på fredag morgon kl 7.00 ringer min väckar klocka!!! Yippi!!!

Kl 10.15 hörde jag hur det ryckte i dörrhandtaget....in kommer Linus Olsson halvt skrikande....HEJ MAMMA!!!! Hahaha!! Det blev en seg innedag, men vi fick främmande av Christine o Patrik....mycket trevligt!!! Det blev en rätt tidig kväll!!!

På lördag va vi ner till mamma, vi skulle ner på stan o köpa byxor till Linus....han fick tre par!! Men han är ju inte rädd för fem öre....han stack ifrån oss....när jag gick o kolla vars han tog vägen, då kommer han åkande uppför rulltrappan!!! Jag frågade vars han varit...han svarade....jag behövde friskluft!! Ojoj!!
När vi kom hem till mormor igen så ringer Carro o frågar om ja kan få barnvakt till kvällen!! Ja jag frågade runt, tillslut så ringe jag Linus pappa, trodde inte att jag skulle få ett ja, men hör o häpna....det gick bra!!! O dessutom ringer han när han åker från jobbet o frågar om han kan hämta upp honom!!! Självklart!! =)
Det blev en blöt kväll på Olles, träffade pappas bästa kompis Tony!!! Inte träffat honom sen begravningen!!! Vi fick nästan tårar i ögonen!!! Jätte kul o träffa honom blev sååå glad!!! Gick hem på natten med ömmade fötter....ont ont ont!!! Varför ska man ha skor som man få ont av?? Bara för att dom är snygga?? Konstigt!!!

Linus kom vid 10.15 o jag va rätt seg....det märkte han!! För han gjorde en fin liten sjö av vatten på hans golv!!! Ojoj!! Vad ska jag göra med denna vilding!!! Det blev tv förbud o straffarbete!!! Fast han gillar att dammsuga så han förstod nog inte att det va ett straff!! =) Tvättade bort all tvätt, diskade o lagade mat!! Det var det jag orkade med!!! Sen blev det en tidig kväll!!!

Nu sitter jag här med en kaffe kopp o undrar vad som ska hända denna dag, det får vi se!!!

Ha en skön måndag allesammans!!!

Puss o Kram o Nyp i Skjärten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0