Stort larm Stort larm, inte på lek!!

Huvva vilken dag!! Vi åker ut till Mosjön för att mysa å ta det lugnt efter en hektisk vecka!! Vad händer??.... Joo, min älskade son vill gå ner till vattnet. Självklart får han det om han tar på sig flytvästen. Mormor sa det till han men han lyssnade inte utan började springa ner, jag springer efter men styper över en cykel å gör värsta vurpan!! Linus fortsätter springa in i skogen... Syrran går efter men hittar honom inte. Vi börjar leta allihop, tillslut ä alla på Mosjö camping me å letar efter min son!! Ca 20 personer!! Tack snälla ni!!
Ja kan säga att ja va hel chockad....såg de värsta chenariorna framför mig hur han ligger under ett träd i en plodpöl, eller att nån har tagit honom å åkt iväg!! Efter ca en timme ringde syrran polisen, ja fick tala med en mycket trevlig kvinna....precis i samma veva hör jag hur de ropar att de hittat honom.... Ja springer efter stigen å ser honom...ropar i telefon att han ä hittat....hör polisen ropa i sin tur: Avblås, avblås, han ä hittad!! Ojoj....sen bryter ja ihop å sätter mig på marken å bara gråter å gråter!!! Linus kommer å gråter han med...tro han blev chockad över att se mig så ledsen å rädd!!

Han hade gått längst bort till en sommarstuga, gått ner mot vattnet (!!) hittat en hög med kvistar  å gömt sig där....mannen som hittade honom hade sett nånting blått!! Tur att han hade sin keps på sig annars hade han inte sett honom!! Men han ville först inte följa med tillbaka men tillslut hade han tagit hans hand å följt med!!

När vi gick tillbaka till husvagnen frågade ja Linus om han hade hört hur vi ropat på honom....jo de hade han gjort men han ville inte att vi skulle hitta honom!! Då blev ja jätterädd!! Nu vågar ja inte släppa han ur siktet!!

Det blev utegångsförbud resten av dagen....han fick vara i förtältet å ute i vår inhängnad!! Fy så rädd ja va!! Helt förstörd!! Va hade ja gjort om vi inte hittat han?? Ja de vill ja inte veta!! Nu ä han hemma å där ska han va!!

Nu har vi kommit hem å ja har fruktansvärt ont i huvudet....spännings förmodligen!! Blir att ta sig en lugnande öl när Linus somnat å sen bara vara!!!

Hoppas ni alla haft en bättre lördag än jag!!

Puss o Kram o Nyp i Skjärten

Kommentarer
Postat av: Elin

Fy gumman. Jag känner verkligen med dig. Hoppas nu att lilla Linus inte får för sig att göra något liknande igen, att han oxå blivit rädd. Inte lätt o vara mamma! Lillgumman!! Hoppas du mår bättre. Puss o kram

2009-06-14 @ 18:21:09
URL: http://elinbillstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0