Nu ä de jul här i vårt hus....

Japp, då ha vi haft en superduper bra ledig torsdag!! De blev en väl investerad sista lediga dag!!
Vi ha hunnit haft sovmorgon, eller typ iaf. Linus vaknade strax före sju, sen ringer Belsan fem över sju å talar om att bilen startade på första försöket!! Skit bil!! Den tycker mer om Belsan än om mig!! =) Sen ringer Martin vid halv åtta!! Ingen som förstår att ja ä ledig idag?? Nä!! Sen kommer Linus in igen å frågar snällt om han får spela teve-spel, självklart svarar ja!!! Han springer iväg å spelar å ja lägger mig ner å slumrar till en stund till!! De va skönt!!

Sen blev de frunch, Linus åt nästan en hel grötkorv (färdig risgrynsgröt) själv, så han va nog rätt hungrig!! Sen blev de lite tvättning å hängning å vikning av kläder! Men eftersom solen sken så klädde vi på oss å gick ut en stund, vi åkte bob å tefat. Men de blåste rätt kallt så vi va bara ute ca 40 min.

Sen blev de en sen lunch, mussevåfflor!! De blev en hitt!! =)

Efter de så började jag med det ja hade tänkt ägna hela dagen åt, att advents städa å pyssla!!
Men nu ä de klart, hann tillomed att sätta upp de nya gardinerna i vardagsrummet!! Ja ä så nöjd!!
Blev jättefint!! Ska visa lite bilder här!!


Köksfönstret å kökssoffan. Åvanför soffan ha ja hängt Linus adventskalender som
ja ska hänga paket i sen!! Sen ä de sovrumsfönstret!!

Vardagsrummet med nya gardiner å fina julstjärnor!! Hurthurt å torkställningen fick oxå
va me på kortet!! Sen ä de ljusfatet jag har på köksbordet å tomtarna bakom!!


Min nyinköpta adventsljustake!! Ska köpa små röda blockljus till den, sen hittade ja dom här söta hjärtarna som ja ska hänga runt ljusen!! Bli jättefint tro ja!! 

Linus ha oxå fått en adventsljustake på sitt rum men ja hann aldrig fota den, men han blev super glad!!

Nä nu ska ja nog ge mig för ikväll!!
Ha en fortsatt bra kväll!!
Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0