Crépes med köttfärsfyllning ála Frida

Ja nu ha ja äntligen provat på att göra crepes. Gjorde extra många pannkakor när sonen ville ha de till lunch en dag. Så igår va de dax att göra iordning köttfärsfyllningen!! Ja tog typ de som fanns i mitt kylskåp å rörde ner det!! =) Ska försöka skriva ner de, men de blir tyvärr inte några exakta mått!!

Ca 500-600 g köttfärs
1 gullök
1 vitlöksklyfta
1 bit röd paprika
1 bit gul paprika
8-10 coctail tomater
1 köttbuljongtärning
lite soja
lite chilisås
lite tomatpuré
Ca 2-3 dl matgrädde
Riven ost

Ja hackade lök å vitlök i min nyinskaffade "Qick Chef lll" ganska smått, la ner paprikerna och tomaterna å körde ihop allt till en lite "bitig" massa!! Sen stekte jag köttfärsen å kryddade med salt, vitpeppar. I med röran å matgrädden. Sist rörde jag i den rivna osten!!

Sen hade ju jag färdiga pannkakor som ja la en ganska tjock sträng med köttfärsröran på, vek in kanterna å rullade ihop, ungefär som en taco eller vårrulle!!
Sen la ja dem i en frysburk å frös in. Gott att kunna ta fram när man ha dålig fantasi. Bara att lägga dem i en ungsfast form, strö på mer rivenost, ev nån vitsås sen in i ugnen för gratinering!!

Mums!!
Provsmakade en idag till frunch, den va mycket god!
Här kommer en bild!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0